Fejetony, povídky, fotky a ostatní výsledky mé duševní práce ;)

Komentáře

1 Unknown* Unknown* | Web | 28. dubna 2011 v 18:04 | Reagovat

mě se to líbí :)

2 KatyRZ KatyRZ | Web | 28. dubna 2011 v 18:12 | Reagovat

[1]: Díky.

3 brook brook | Web | 28. dubna 2011 v 18:20 | Reagovat

u té první jsem si nepřečetla název. Donutilo mě to přemýšlet. Že by zemřelo dítě, a matka je zato šťastná? Pak jsem si pečetla název, a.. krásně vystihnuté. Netypicky.
A ta druhá.. chvíličku už nad ní sedím :D a pořád nedokážu přijít nato, co měla znamenat v tvém podání... no, našla jsem si vlastní.

4 KatyRZ KatyRZ | Web | 28. dubna 2011 v 18:48 | Reagovat

[3]: Tak to je dobře :) a byla bych na něj moc zvědavá. Nedivím se, že je nepochopitelná - je to vlastně sebekritika.

5 Anika Anika | Web | 28. dubna 2011 v 19:22 | Reagovat

na to, že jsou první, jsou opravdu skvělé!

6 KatyRZ KatyRZ | Web | 28. dubna 2011 v 19:26 | Reagovat

[5]: Děkuji.

7 Miselle Miselle | Web | 28. dubna 2011 v 19:55 | Reagovat

Výborně, souhlasím s komentáři výše. Ta první báseň je velice, velice povedená, procítěná a se zajímavým spojením zrození vs. rampouch (spojen se zimou, všeobecně takových archetypem "umírání"). Ta druhá básnička... Dlouho jsem nad ní dumala, ze začátku se mi nedařilo do básně vžít, přišla mi vzdálená...

Ale pak, ve třetí sloce, jsem ožila, poslední veršík mi předchozí řádky "poskládal" a mě se najednou před očima objevil výjev.

Dva lid, jsou si moc blízcí, milují se (mají závazky, rodinu?)... ale jejich odlišnost jim nedává možnost být spolu, jejich světy jsou odlišné, odporující si... A "ona" si nevybrala svého milého, ale odvrátila se a vrhla se vstříc svému světu - kariéře? Že by opuštění rodiny? Nucená volba ženy? Toť otázky míhajícími se mi hlavou. Ale kdo ví, co je pravda?

8 brook brook | Web | 28. dubna 2011 v 20:06 | Reagovat

[4]: první sloka - navozuje atmosféru.. pochmurnou.
druhá sloka - odkazuje na jakousi vzdálenost.. mezi něčím, někým. Jisté odcizení těch dvou věcí..
třetí sloka - realita nahrazuje snění. Otevírá oči. Chlapec vidí, že ho dívka zradila
poslední, čtvrtá sloka - vysvětlení, proč tam ta dívka není.. Odešla za vidinou neznáma, něčeho lepšího, co jí připadalo zajímavější..

Z čehož mi vyplývá, že se ti dva rozešli. Chlapec ji miloval, ale ona jeho už ne. Ona ho tím zradila, a on jí přesto chtěl dát druhou šanci..

9 KatyRZ KatyRZ | Web | 28. dubna 2011 v 20:11 | Reagovat

Chcete abych se to pokusila vysvětlit ze svého v podstatě velmi doslovného a prozaického pohledu nebo vám raději nemám kazit iluze? :D Nevím, zda je to žádoucí ...

10 Miselle Miselle | Web | 28. dubna 2011 v 20:20 | Reagovat

[9]: No tak to záleží čistě na autorovi, mě by docela zajímalo, o kolik jsem se sekla a na co si mám dávat vetší pozor pro příště... Básně toho o člověku plno řeknou! A o to více jsou potom čtenáři bližší, poznává skrze ne přímo duši autora.

11 KatyRZ KatyRZ | Web | 28. dubna 2011 v 20:32 | Reagovat

Dobrá :). Kdo si chce uchovat vlastní dojmy z básně ať dál nečte ;). Představte si ženu, která se ztrácí ve vlastní fantasii. Její mysl stále bloumá ve vysněných světech a je jimi zahlcená. Je jimi zahlcená natolik, že už v ní nezůstane místo na vzpomínky. Žena prostě zapomene situace, které prožila, ale třeba taky na lidi, které znala. A zatímco mysl ženy vymýšlí nové příběhy, ona nevnímá co se kolem ní děje. Nevšímá si přátel, neví, co s nimi je (jsem romantik, takže v romantičtějším podání by tu byl milenec, láska ...). Co kdyby se s jejími blízkými něco stalo? Všimla by si vůbec?

12 Ewqua Ewqua | Web | 29. dubna 2011 v 20:29 | Reagovat

Na to, že jsou to tvé první básně, je to nádhera! Bylo by to dostatečně pěkné, i kdyby to byly tvé už sté nebo dvousté básně, líbí se mi! :)

13 KatyRZ KatyRZ | Web | 29. dubna 2011 v 20:51 | Reagovat

[12]: děkuji

14 brook brook | Web | 29. dubna 2011 v 22:02 | Reagovat

[11]: hm.. zajímavé. Teď když to čtus tvojím vysvětlením, sedí mi to tam. Ale to je se vším.. v tvém podání to má určitý smysl. Ale tím, že to vypustíš do světa, to má najednou úplně jiné měřítko.

15 KatyRZ KatyRZ | Web | 29. dubna 2011 v 22:15 | Reagovat

[14]: Samozřejmě, taková je a měla by být poezie. Někdy je prostě tak osobní, že je nepochopitelná nebo pochopitelná jen v určitém rozsahu. Nebo ne?
Ta první báseň je taková "universální" málokteré dítě se narodí jinak ;). A u té druhé jsem byla ráda, že jste si v tom našly alespoň něco. Když se nad tím zamyslím je to vlastně o určitém porušení závazků a o lásce, i když ne té romantické. Je to i o vzdálenosti mezi světy protagonistů ... Jen vy jste si to musely přebrat, jako přenesení smyslu, jinak to nešlo. Vlastně si myslím, že jste to pochopily celkem dobře ...

16 pavel pavel | Web | 29. dubna 2011 v 23:58 | Reagovat

Jsou zajímavé. :-)

17 KatyRZ KatyRZ | Web | 30. dubna 2011 v 0:11 | Reagovat

[16]: děkuji

18 Brook Brook | 30. dubna 2011 v 14:54 | Reagovat

[15]: každé dílo - ať už poezie, příběhy nebo podobné, by měla něco skrývat. Něco z autora, protože jinak to nemá potřebné kouzlo. Ano, ta první je skvěle vystihnutá, ale to pravé je až ta druhá. Protože do ní přenášiš svoje pocity..

19 KatyRZ KatyRZ | Web | 30. dubna 2011 v 22:33 | Reagovat

[18]: No tak počkat - to do té první taky - dvakrát prožité ;) :D.

20 brook brook | Web | 1. května 2011 v 17:09 | Reagovat

[19]: ano, zase jsem se špatně vyjádřila :D ono spíš, že ta druhá nechává čtenáři víc fantazie.. ona většina věcí, co jdou z nitra ( z hodně hluboko) nejdou vysvětlit, takže je to jen metaforicky.. pokud teda chápeš, jak to myslím. Kdyžtak nech být ;)

21 KatyRZ KatyRZ | Web | 1. května 2011 v 18:50 | Reagovat

[20]: Pro mě je ta první jen taková rychlá hříčka a ta druhá? To je jiná ;). Takže s tebou souhlasím, jen jsem musela ty pocity uvést na pravou míru :D.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.